dinsdag 15 maart 2016

Naar de veiling in New Holland

Vanmorgen werd het ontbijt verzorgd door de dochter van de familie. Ook nu was het weer heerlijk. 


Opeens een hoop lawaai want Lilly had vanaf boven iets leuks gezien. Op het muurtje voor het huis zat een moeder met een dochtertje. Echt schattig om te zien. 



Na het ontbijt, de schoenen weer aan en hup de auto in.  Naar de veiling in New Holland.


Vandaag gingen we naar een veiling in New Holland. De man van Barbara had ons deze tip gegeven.



Vol verwachting gingen we naar binnen. De zaal was niet groot en de stoelen waren ook niet allemaal bezet. We zochten eerst een plaatsje om te kijken hoe het ging. We waren helemaal verbaasd hoe snel de quilts verkocht werden en de lage prijzen. Ik besloot me in te schrijven en te kijken of ik het lef zou hebben om te bieden op een quilt. Ik had al verschillende quilts voorbij zien komen die ik erg mooi vond. Het inschrijven duurde wel even, want volgens de regels mochten wij als niet bewoners van Amerika niet bieden. Nadat ik vertelde dat wij in een bed en breakfast in Kinzers logeerden voor het quiltfestival kreeg ik toch een inschrijfnummer. 





Hoe spannend was het, de zenuwen gierden door mijn lijf en plots pakte Lilly de kaart uit mijn handen en bood op een vintage quilt. Helemaal verbaasd was ze dat zij hem had. 


Lilly en Elly gingen koffie halen en ik keek de lijst nog na op wat er nog komen ging. Uiteindelijk bleek er nog een te komen die ik heel graag wilde hebben. Deze bofbips kon hem kopen.


Er werden ook nog tops geveild en daar boden Lilly en Yvonne ook nog op maar helaas gingen die aan hun neus voorbij. Na betaald te hebben konden we de quilts ophalen.  De dame die mij had ingeschreven vond het ontzettend leuk dat het gelukt was. Wenste ons nog een hele fijne tijd. Rode wangen, grote glimlach, daar gingen wij onze quilts ophalen.


Buiten kon Lilly het niet meer houden en wilde graag even kijken naar haar quilt.


Ook ik wilde toch echt even heel graag kijken dus kofferbak open en quilt uit de tas.


Na de veiling gingen we opweg naar Lititz waar we zondag doorheen waren gereden en alles gesloten bleek te zijn. Echter zover kwamen we niet want tijdens de rit zag Lilly een oude schuur waar Mary's giftshop in zat. 




We keken onze ogen uit. Een hoop rommel maar ook ware schatten lagen er. Er lagen antieke quilts waar gelijk de ogen van Lilly en Yvonne naartoe gingen. 




Yvonne vroeg of ze even van het toilet gebruik mocht maken, nou dat mocht en ze heeft het geweten. In de badkamer lagen de vuile onderbroeken op de grond, foto werd gemaakt want ze wilde dit toch echt aan ons laten zien😂

Na deze stop vervolgden we onze weg naar Lititz. Eerst gingen we in een leuk tentje lunchen, WiFi hadden ze ook dus telefoon op tafel en even contact met het thuisfront. 


Lekker gewandeld door de mainstreet en diverse winkeltjes bezocht. 







Na alle winkels te hebben gehad stapten we weer in de auto en gingen opzoek naar de Walmart. Daar wilden we een flesje wijn halen maar in dit gebied is er best moeilijk aan wijn te komen. Met een lege kar de supermarkt weer uit. 


Met een prachtige route en een  tussenstop bij de Log Cabin Quilt Shop.





Gingen we even langs huis om de aankopen weg te brengen. Het bonnetje opgezocht van de wijnwinkel, adres ingevoerd in de TomTom. Eerst wijn gekocht en daarna lekker gegeten in een Grieks restaurant. 


Thuis gekomen, de gekochte quilts op de bedden gelegd en bewonderd. Ook dit was weer een dag met een gouden randje. Moe maar voldaan lagen we allemaal voor 00.00 uur op bed.

2 opmerkingen:

  1. Oh wat hebben jullie weer een leuke dag gehad. Ik ben benieuwd naar de aankopen. Heel veel plezier vandaag en ik geniet van jullie spannende avonturen. Lieve groet van Greet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meisjes wat een mooie quilts hebben jullie gekocht..... die wil ik ooit wel eens in het echie zien.... wat GAAFFFF. Ik geniet iedere dag van jullie foto's en verhaaltjes, zo fijn.

    BeantwoordenVerwijderen