zaterdag 12 maart 2016

Eerste dag op pad.

Na een onrustige nacht stonden we vanmorgen allemaal vroeg gewassen en aangekleed in de keuken.
Barbara had een heerlijk ontbijt voor ons verzorgd waar we van genoten hebben. Na het ontbijt op de veranda nog even zitten te genieten van de paard en wagens die voorbij kwamen.

Nog wel er op aangedrongen dat we toch echt heel graag de WiFi wilden hebben in het huis, gingen wij op pad naar een veiling van de Amish.  We hebben onze ogen uitgekeken. Het was een gekrioel      van mensen. Als eerste gingen we naar een veiling van quilts, ongelooflijk voor hoe weinig deze quilts van eigenaar wisselde. Gemiddeld € 350,00 met een uitschieter naar € 650,00.

Ook het kijken en bekijken van de bezoekers was al ontzettend leuk.

Rijen met buggy's stonden er die allemaal opzoek waren naar een nieuwe eigenaar.

We hebben genoten van deze veiling. Onze ogen uitgekeken.

Na de veiling zijn we teruggereden naar de bed en breakfast. Op het land werd al hard gewerkt.        Spraken even met Barbara en haar man om daarna te rijden naar Kitchen Kettler village.
Een walhalla van quilts en country winkels.

Onderweg hadden we een eettentje gezien waar we vanavond wel wilde eten. Een
   ontzettend leuk restaurant uit de jaren 50. Regelmatig hadden we een paard en wagen voor ons.

Peper en zout in Coca-Cola flesjes
We dachten  dat we 2 bolletjes kregen 😳

Na het eten teruggegaan naar het huis en onze schat van de dag uit de kofferbak gehaald. Eerst even makkelijke kleding aangetrokken en een kop koffie gezet. We kregen nog wat informatie van Barbara en haar man over wat we nog allemaal kunnen doen. De WiFi had wel wat moeite met het verzenden van de foto's naar elkaar, 4 vrouwen op internet kon de WiFi niet aan.
Vannacht is hier de klok een uur vooruit gegaan, we hebben een uurtje minder nachtrust gehad.
En zoals Lilly gisteren zei, een uur minder vakantie.
Het was een geweldige dag, weer veel gedaan en gezien.

1. Wauw meiden wat een geweldige dag hebben jullie gehad. Leuk om die traditionele dingen te zien vn de Amish, ooohhh wil ik ook. Leuk om de foto's te zien en het verhaal te lezen, blijf jullie volgen.
    Groetjes Willeke

2. Wat hebben jullie het geweldig daar. Genieten en nog eens genieten. Het is er dus nog echt zo met paard en wagen, zoals in de boeken omschreven wordt. Ik blijf jullie met plezier volgen. Lieve groet Greet